Constructii istorice

Constructii istorice


    Chiar si in zilele noastre, minunile ingineresti moderne asa cum este Turnul Eiffel si Podul Golden Gate impresioneaza. O scurta privire asupra originilor lor inspira mirare. Fiecare dintre aceste proiecte a fost realizat cu multe sacrificii, atat financiare cat si in ceea ce priveste forta de munca. Unele dintre acestea au avut costuri cat produsul intern brut al unei tari mici, iar altele s-au incheiat cu pierderea a sute de vieti omenesti. Cateva au fost prevestite cu secole inainte de a se construi, iar altele au intampinat multe greutati la constructie inainte de a fi terminate.

Constructii istorice
 

Constructia podului Golden Gate


    Podul Golden Gate Bridge a fost, in momentul crearii sale, cel mai de anvergura proiect al unui pod suspendat din lume. Cu estimari de peste 100 de milioane de dolari, un pod in acesta locatie a fost socotit nerealizabil timp de cativa ani, pana cand un inginer curajos a promis ca poate realiza un pod de 17 milioane de dolari. Unul dintre iginerii ce a lucrat la podul Tacoma Narrows (un pod devenit faimos pentru prabusirea sa) a lucrat la acest proiect - din fericire a facut o treaba mult mai buna cu podul Golden Gate. In cele din urma, constructia s-a incheiat cu putin sub bugetul stabilit si numai 11 muncitori au murit in timpul constructiei acestui masiv si inovativ pod. Asa cum s-a intamplat cu Turnul Eiffel si parizienii, si in cazul acesta, podul a fost considerat pentru mult timp urat, insa acum acesta este un simbol universal al orasului San Francisco.
 
Constructia podului Golden Gate    Istoria  podului Golden Gate

Constructia Barajului Olandez


    Proiectele Zuiderzee reprezinta fapte uimitoare ale ingineriei moderne, construit sa protejeze Olanda de inundatii, dar si pentru a crea jumatate de milion de acri destinati agriculturii. Planurile constructiei dateaza inca din anul 1700, insa doar in anul 1900 cand olandezii s-au confruntat cu inundatii severe aceste planuri au fost puse in aplicare. Odata ce zona a fost stavilita, a inceput munca cu pomparea apei din anumite zone pentru a se crea pamant utilizabil. Una dintre aceste zone a fost creata inca din timpul celui de-al doilea razboi mondial si a fost folosit de catre rezistenta ca un loc de refugiu. In cele din urma, au fost folositi 18,6 milioane de metri patrati de nisip si peste 4000 de muncitori au fost angajati in terminarea acestei constructii imense ce are capacitatea de a retine apa, in unele parti digul masurand aproape 92 de metri grosime pentru a rezista presiunii unei cantitati mari de apa.  
 
Constructia Barajului Olandez

Constructia Tunelului Canal (Channel Tunnel)


    Channel Tunnel (aka The Chunnel) este o constructie relativ recenta al geniului ingineresc. Terminata in 1994, constructia a fost previzionata cu 200 de ani inainte pentru transportul cu caruta intre Franta si Anglia. Desi a fost construita cu standarde de siguranta moderne, tunelul a costat viata a 10 muncitori. Tunelul a fost construit cu ajutorul a zeci de masini de foraj si este amplasat la 46 de metri sub nivelul apei. In prima faza a fost folosit un "pilot" pentru a testa pamantul, inainte de a sapa.
 
 Constructia Tunelului Canal (Channel Tunnel)